Vi vill få dig som kund att känna dig trygg när du handlar hos oss på tryckoprofil. På denna sidan finner du våra allmänna villkor, kvalitetspolicy, miljöpolicy, hur vi hanterar dina personuppgifter och hur vi arbetar med cookies. Varmt välkommen att läsa igenom våra villkor och policys, uppkommer det några som helst frågetecken är det bara att kontakta oss så berättar vi mer!
Med sitt säte i Karlskrona är vi ett familjeföretag som har jobbat i branschen sedan 1997. Vårt fokus ligger på profilerade produkter och det främsta målet är att göra företags marknadsföring både enklare och roligare. Läs gärna mer på vår sida om oss.
När du slutfört din beställning hittar du din bekräftelse på Mina Sidor.
Har du hittat något fel på orderbekräftelsen? Kontakta oss i så fall direkt på info@tryckoprofil.se.
Normala leveranstider med tryck är 3-4 veckor. Beställning av produkter utan tryck är 3-4 dagar. Leveranstid kan dock variera från produkt. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig med ditt behov. Har du en deadline och önskar få dina produkter levererade inom en viss tidsperiod så är vi öppna för att diskutera saken med dig och försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har kontaktat dig). Kontakta oss i så fall på info@tryckoprofil.se.
Alla priser i webbutiken anges i SEK och är exklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Fraktkostnader tillkommer på samtliga order. Den totala fraktkostnaden är baserad på produkter, leverantörer och är mot självkostnadspris.
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Produkten ska returneras i obruten originalförpackning och vara väl förpackad i ytteremballage. Den ska även returneras i oanvänt skick med samtliga komponenter och tillbehör intakta samt vara fri från smuts, märkning och skador.
Du måste meddela oss inom 14 dagar att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via mail till info@tryckoprofil.se. I ditt meddelande ska ditt namn, företag, er adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart, och senast inom lagstiftade dagar, efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Besiktning av alla produkter genomförs innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@tryckoprofil.se där du anger ditt företag, namn, er adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock såklart alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares aktivitet på webben. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. I din webbläsare kan du ställa in att du automatiskt vill neka cookies. Mer information om detta kan finner du på Post-och telestyrelsens hemsida.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar i villkoren kommer att publiceras här på vår webbplats. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan oss och dig som kund, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, på Europeiska kommissionen.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Vi erbjuder självklart en kvalitetspolicy för att spegla företagets syn på kvalitet. Kvalitetspolicyn är framtagen som ett dokument med riktlinjer avseende kvalitet och faktorer som påverkar kvaliteten.
Målet med tryckoprofils kvalitetsarbete är att alltid kunna försäkra våra kunder om god kvalité när de handlar hos oss. Vi vill alltid sträva mot att tryckoprofils namn ska vara förknippat med hög kvalitet, oavsett om det gäller personal, tjänster eller kundservice.
Vår ledning skall sätta klara kvalitetsmål som enkelt kan följas upp, kommuniceras utåt och inåt samt revideras regelbundet. Dessa riktlinjer finns med i allt arbete tryckoprofil gör.
Vårt främsta mål i allt vi gör är nöjda kunder. Det präglar alla våra beslut och är alltid den punkt vi sätter främst. I vårt arbete med kund utgår vi alltid från vad som är bäst och kostnadseffektivt för kunden på lång sikt. Vi är dessutom flexibla och lyhörda i våra möten med kunder.
Nöjda medarbetare och ägare är en framgångsfaktor och säkerställer företagets fortbestånd och tillväxt. Tillsammans som företag strävar vi alltid mot samma mål och alla vi som arbetar inom företaget ansvarar därefter för företagets långsiktiga överlevnad.
Tillsammans kan vi göra skillnad och skapa en bättre miljö för våra medmänniskor. Tryck & Profil vill göra så lite påverkan som möjligt på miljön, därför jobbar vi ständigt med att utveckla och förbättra vår logistik med allt från transport till material.
Att skydda miljön och förebygga föroreningar samtidigt som våra leverantörer ska leva upp till rätt arbetsvillkor, där vill vi föregå med gott exempel. Vi använder oss som standard av digitala korrektur och orderbekräftelser dels för smidig och snabb hantering men såklart även för minskad miljöpåverkan.
För er som vill göra det lilla extra för miljön har vi självklart en kategori med miljövänliga presenter och profilprodukter. Har du något konkret förslag som vi kan göra bättre för miljön är du välkommen att höra av dig till oss. Vi vill alltid utvecklas och förbättras.
Vi värnar om din integritet och det är ett måste för oss att du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Den 25 maj 2018 trädde den dataskyddslagen GDPR i kraft. Lagen påverkar hur alla företag och organisationer hanterar personuppgifter inom hela EU och därför förtydligar vi hur vi jobbar för att ta tillvara på dina rättigheter och integritet.
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig så som bland annat boka tid för demonstration, demonstration av våra produkter, leverera och fakturera. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamål och vi strävar alltid att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.
Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när det behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Du har rätt att begära ett registerutdrag från oss, vi rättar dina uppgifter om det visar sig att vi har felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
Namn Företag E-postadress Telefonnummer, adress till arbete vid överenskommelse med dig
I samband med orderläggning och offertförfarande.
Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast personer inom vår organisation som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Vårt säkerhetssystem är utvecklat med din integritet i fokus och skyddar i hög grad mot intrång.
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part, exempelvis vid leverans från vår leverantör direkt till dig, så säkerhetsställer vi att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt. Rensning av personuppgifter sker då en kontaktperson slutar på kundföretaget eller ett år efter avslutad kundrelation. Önskar du att vi tar bort dina personuppgifter hos oss så finns det såklart rutiner för detta.
Tryck & Profil Sverige AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och hur dina rättigheter tas tillvara.
Vid mottagen bild från kund: Radering av bild sker direkt vid en förfrågan av avsändare eller befintlig person på bilden.
När du besöker de allra flesta hemsidor, inklusive vår, lagras cookies på din dator. Cookies är små textfiler med information som används för att identifiera din dator och dina val så att vi kan förbättra din användarupplevelse. När vi använder cookies kan vi exempelvis se vart du befinner dig i säljprocessen eller se om du lagt produkter i kundvagnen. Genom att se dessa val kan vi inför ditt nästa besök på hemsidan göra din användarupplevelse bättre.
Vill du inte ta emot cookies så kan du antingen blockera alla cookies eller ändra inställningar på din dator så du får en varning innan cookies sparas. Självklart kan du även radera alla befintliga cookies, men kom ihåg att din användarupplevelse på vår hemsida kan försämras om du väljer att göra detta.